Vi främjar forskning och utveckling inom området barn och smärta.

mail@svenskbarnsmartforening.se

Stöd oss genom att bli Medlem

Genom din medlemskap stöder du vårt arbete för utbildnig och kunskapsspridning om procedur och långvarig smärta hos barn.

MEDLEMSKAP

För att ansöka om medlemsskap klickar på knappen ovan. Du registrerar dina uppgifter och får en faktura/möjlighet att betala första årets medlemsavgift (150 kr).

Endast personligt medlemskap dvs det går inte att som avdelning eller enhet teckna ett medlemskap. Medlemsskap i Svensk barnsmärtförening är för de som i sin yrkesverksamhet kommer i kontakt med barn och ungdomar med smärtproblematik.
Vi är inte en patient- eller intresseförening för barn/unga/föräldrar.

I början av varje år (mars eller april) skickas en faktura på medlemsavgiften (150 kr) ut via mail till alla medlemmar.

STIPENDIUM

Du kan söka vårt årliga stipendium för exempelvis resor- och kongressbesök.
Stipendieansöknignar för tas emot varje år från och med senhöst och fram tills den 31a januari varje år. Läs mera på ansökningssidan.

MEDLEMSSKAP I SWEDISH PAIN SOCIETY FÖR 20:-

Svensk barnsmärtförening är associerad förening i Swedish Pain Society. Nytt från i år är att du som är medlem i barnsmärtföreningen kan teckna medlemsskap i SPS för endast 20:-. För det får du
• Rabatterad avgift till Smärtforum där du förutom ny kunskap kan nätverka med andra som jobbar med smärta
• Tidskriften European Journal of Pain
• Möjlighet att ansöka om SPS stipendier
• Medlemskap i EFIC
Så när du betalat din medlemsavgift hos oss så går du till SPS hemsida och tecknar medlemsskap där.

Föreningen underhåller en Webbshop där du eller din avdelning kan beställer smärtskattningsinstrument.

Vi arrangerar utbildningsdagar flera gånger varje år i olika städer i Sverige. Föreningen erbjuder även utbildnig för sjuksköterskor och läkare i internatsform. På grund av Coronapandemin har vi i år inte haft möjlighet att hålla de planerade möten och utbildningar. Våra möten blir digitala istället.

Föreningen arbetar just nu med att utöka de digitala utbildnigsresurser som kommer att finnas att tillgå på vår hemsida.

Våra medlemmar kan som tillägg även blir medlemmar i EFIC och Swedish Pain Society för en symboliskt summa.

ÄNDRA MEDLEMSUPPGIFTER

Om du vill uppdatera dina uppgifter, t ex med ny arbetsplats eller e-postadress kan du logga in med de uppgifter du angav vid registrering och ändra dina uppgifter.

Behöver du hjälp eller om du skulle vilja gå ur föreningen (vilket vi inte hoppas) så skickar du ett meddelande till mail@svenskbarnsmartforening.se

PROFILKLÄDER OCH PRODUKTER

Köp profilkläder och produkter i vår webshop hos spreadshirt.se

SMÄRTSKATTNINGSSKALOR

Svensk Barnsmärtförening tillhandahåller de vanligaste smärtskattningsinstrument till självkostnadspris. Exempelvis FLACC, VAS, CAS skalor. Skalorna är tillverkad i plast och kan tvättas/spritas av för daglig användning.