Välkomna till Svensk barnsmärtförening

Svenskt barnsmärtsymposium i Umeå 2018

northen_lights.jpg

12-13 april är ni välkomna till Umeå för ett spännande program och årsmöte i föreningen.
Här hittar du program och info om anmälan.

Ordförande har ordet - feb 2018

Stefan-Nilsson-breddare.jpg Svensk barnsmärtförening ser fram emot ett händelserikt 2018, och jag vill uppmuntra alla som arbetar med barn och ungdomar att delta vid Svenskt barnsmärtsymposium i Umeå den 12-13 april. Symposiet består av två spännande dagar med den senaste forskningen, och föreläsarna kommer att presentera nya rön gällande hur vi på bästa sätt kan stödja barn och ungdomar som har en smärtproblematik. Läs Stefan Nilssons hälsning till alla som som vill arbeta för ett bättre smärtomhändertagande.

Viktigt om Swedish Pain Society

swedishpain2-300x69.png Svensk barnsmärtförening är associerad förening i Swedish Pain Society. Nytt från i år är att du som är medlem i barnsmärtföreningen kan teckna medlemsskap i SPS för endast 20:-. För det får du
• Rabatterad avgift till Smärtforum där du förutom ny kunskap kan nätverka med andra som jobbar med smärta
• Tidskriften European Journal of Pain
• Möjlighet att ansöka om SPS stipendier
• Medlemskap i EFIC
Så när du betalat din medlemsavgift hos oss så går du till SPS hemsida och tecknar medlemsskap där.

Svensk barnsmärtförening

Svensk barnsmärtförening bildades 1997. Vi är en multidisciplinär förening för dig som är intresserad av diagnostik, behandling och omvårdnad vid smärta hos barn och ungdom.

Föreningens mål

- Främja spridning av kunskap om diagnostik och behandling av smärta hos barn inom sjukvården, på olika utbildningar, samt i samhället.

- Verka för ökad och förbättrad utbildning i dessa frågor för läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster etc.

- Främja forskning och utveckling inom området barn och smärta.

- Arrangera möten och kongresser för att föra ut nya forskningsrön och behandlingstekniker.

- Vara ett forum för utbyte av kunskap och erfarenheter för dem som arbetar inom området.

- Verka för ett samarbete med övriga smärtorganisationer nationellt och internationellt.

- Utgöra en rådgivande förening på basen av samlad erfarenhet och aktuell forskning där koncensus eftersträvas

Följ oss på Facebook

likefb.jpg Välkommen till Svensk barnsmärtförenings Facebook-sida.

Nytt medlemsregister

Vi har skaffat ett nytt modernt medlemsregister där du själv kan hålla dina uppgifter aktuella. Håll utkik efter lanseringen som sker under början av 2018.

Utbildningsdag i Köpenhamn 26 mars

Forskargrupperna PEARL - Pain in Early Life och PICH - Pain in Child Health arrangerar en utbildningsdag på temat Partnering Against Pediatric Pain - Early Pain and its long-term consequences. Läs mer på konferenssidan.

Global-Year_2018_RGB-with-shadow.png

Barnveckan 2018

Svensk barnsmärtförening medverkar med programinslag vid Barnveckan 2018 i Västerås 23-26 april.

Workshop om Guided Imagery

Vi inbjuder till en workshop med Bernie Whitaker 6 september i Göteborg.

Film mot stickrädsla

Bild_ItDoesntHaveToHurt.png

Här finns en liten film om hur man som förälder kan hjälpa sitt stickrädda barn.

Föreläsningar från utbildningsdagen

Nu finns fler av föreläsningarna från utbildningsdagen Nya utmaningar som åhörarkopior.

Smärtskattningsinstrument

Vi kommer att erbjuda nedladdning av validerade svenska versioner av smärtskattningsinstrument på sidan Information. Först ut är ALPS-Neo, COMFORT-B, FLACC och FPS-R.

Film om kronisk smärta

Film.png

Att förstå smärtan - och vad man ska göra på 10 minuter är en animerad film från Deutsches Kinderschmerzzentrum. Kolla på vår länksida

Swisha din medlemsavgift

swish_logo_primary_RGB_-2-.png

Svensk barnsmärtförening har Swish. Du kan betala din medlemsavgift, 150 kronor, till 123 311 2059. Skriv ditt namn, bostadsort och "medlem 2017".

Följ oss på Instagram

Insta.jpg Nu finns Svensk barnsmärtförening på Instagram under #barnsmärta och namnet svenskbarnsmartforening. Följ oss där!

Logga in Hemsida från Lawebb Logga in